Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej.

Jasne!
Dowiedz się więcej

Branding a rebranding – który zabieg jest prostszy?

image-2458
Wiele firm chcąc zmienić swój wizerunek zapomina o tym jak ważna jest jego spójność ze strategią biznesową marki. Przez podjęcie nieodpowiednich kroków mogą one utracić swoją pozycję na rynku i zmienić na niekorzyść postrzeganie firmy przez jej otoczenie zewnętrzne. Wśród popularnych zabiegów wpływających na zmianę wizerunku marki wyróżnia się branding i rebranding.

Branding jest procesem marketingowym, polegającym na kreowaniu pozytywnego wizerunku marki oraz budowaniu jej rozpoznawalności. Technika ta wiąże się z kreowaniem świadomości konkretnej marki, dlatego wymaga od firmy stworzenia identyfikacji wizualnej, która będzie ściśle związana z jej strategią biznesową. W jej skład wchodzi odpowiednia nazwa marki, logo, materiały i hasła reklamowe oraz wiele innych elementów, które muszą być spójne i nakierowane na konkretną grupę docelową.

Rebranding natomiast jest procesem bardziej złożonym i ryzykownym. Polega on na zmianie obecnego wizerunku marki, w celu jego unowocześnienia i ulepszenia. Proces ten bardzo często wiąże się ze zmianą nazwy całej firmy, wprowadzeniem nowego logo oraz odświeżeniem ogólnego wizerunku firmy. Jest to najczęściej spowodowane rozpoczęciem współpracy z inną firmą lub chęcią repozycjonowania określonego produktu lub usługi. Strategia rebrandingu marki nierzadko wymaga od firm przeprowadzenia kampanii informacyjnej w mediach oraz wymiany oznakowań we wszystkich miejscach, w których znajdują się te już nieaktualne. Rebranding jest procesem biznesowym, od którego zależy przyszłe powodzenie lub niepowodzenie firmy.

Jak możemy Ci pomóc?

Dowiedz się jak możemy pomóc w realizacji Twojego projektu.