Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej.

Jasne!
Dowiedz się więcej

Do czego służy strategia komunikacyjna?

Do czego służy strategia komunikacyjna?
Prowadząc własny biznes, musimy pamiętać o stworzeniu odpowiedniej strategii komunikacyjnej, która jest jednym z elementów szeroko rozumianego brandingu. Jest to stosunkowo złożone, wieloetapowe zadanie, ponieważ praktycznie każdy aspekt działalności firmy – od jakości sprzedawanych produktów czy usług po deklarowane przez nią wartości – służy komunikacji z klientem.

Dlaczego w ogóle warto zadbać o strategię komunikacyjną?


Pamiętajmy, że naszym komunikatem, czyli tym, co tworzy w głowie odbiorców określony wizerunek firmy, są wszystkie nasze działania. Oprócz znaków graficznych, takich jak logo, czy merytorycznych, takich jak informacje na stronie internetowej, jest to również wygląd siedziby firmy, a nawet jej pracowników. Na wiele rzeczy nie można mieć wpływu, ale o odpowiednią strategię komunikacyjną warto zadbać, bo tylko określony, spójny wizerunek daje realną szansę na sukces w branży. To właśnie jest nadrzędny cel komunikacji – stworzenie wizerunku, który określa naszą firmę i który dopasowuje się do przyszłych odbiorców. Zadanie jest trudne, zwłaszcza że strategię komunikacyjną opracowuje się na starcie, kiedy firma w zasadzie jeszcze nie istnieje w świadomości swoich przyszłych klientów.

Tu jednak dochodzimy do punktu strategicznego – poznanie potencjalnych klientów, wybór odpowiednich kanałów komunikacji i wreszcie dobry plan pozwalają stworzyć spójny i trafny wizerunek. Należy więc określić co, komu i jak chcemy przekazać i dopiero potem tworzyć plan komunikacji. Nie można jednak nigdy udawać ani deklarować czegoś, co nie jest adekwatne do misji i celów firmy.

Pamiętaj o odpowiednich celach


Strategia komunikacji powinna dążyć do określonych celów. Dzięki temu nabiera ona sensu, a prace prowadzone w jej ramach można łatwo ocenić. Cele mogą być określone w różnej perspektywie czasowej – jako cele krótkoterminowe oraz długoterminowe. Do tych pierwszych zaliczamy wyniki pojedynczych działań, trwających małą ilość czasu: zdobycie określonej liczby fanów w social mediach czy przeprowadzenie udanej kampanii reklamowej. Z kolei cele długoterminowe w strategii komunikacyjnej wymagają większej ilości czasu, większego wysiłku i cierpliwości. Należy do nich np. uzyskanie wiodącej pozycji w wynikach sprzedaży w danej branży lub opanowanie konkretnej niszy biznesowej.

Jak możemy Ci pomóc?

Dowiedz się jak możemy pomóc w realizacji Twojego projektu.