Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej.

Jasne!
Dowiedz się więcej

Czym jest naming?

image-2494
Naming stanowi proces kreowania nazw. Jest to także jedno z podstawowych narzędzi pozwalających na realizację misji i strategii rynkowej firm, które przeprowadzają rebranding lub dopiero rozpoczynają swoją działalność. Ze względu na swój charakter naming może obejmować projektowanie pojedynczych nazw przedsiębiorstw, oferowanych przez nie produktów i usług, a także haseł i sloganów reklamowych.

Kluczowym celem namingu jest tworzenie chwytliwych oraz atrakcyjnych nazw, które będą stanowiły podstawę budowania silnych i liczących się na rynku firm. Naming stanowi także istotny element tworzenia spójnego wizerunku marki. Odpowiednio dobrana nazwa może bowiem wpłynąć nie tylko na odbiór firmy przez potencjalnych klientów, ale również na rozpoznawalność danej organizacji na tle konkurencji. To z kolei może w dużym stopniu przyczynić się do zwiększenia sprzedaży.

Aby nazwa spełniała swoje zadanie powinna być unikatowa oraz w pełni dostosowana do profilu działalności firmy. Wskazane jest również to aby wpadała ona w ucho oraz była łatwa do zapamiętania. W tym celu bardzo często stosuje się różnego rodzaju skróty, skojarzenia, morfemy oraz połączenia słów, które są eufoniczne i mają pozytywny ładunek znaczeniowy. Ważne jest także to, aby dana nazwa była bezpieczna i skutecznie chroniona przed nieuczciwą konkurencją. Chodzi tu przede wszystkim o możliwość jej zarejestrowania oraz stosowania na rynkach zagranicznych. Dobra nazwa powinna również dawać możliwość stworzenia na jej podstawie domeny internetowej, która z łatwością utrwali się w pamięci odbiorców.

Jak możemy Ci pomóc?

Dowiedz się jak możemy pomóc w realizacji Twojego projektu.