Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej.

Jasne!
Dowiedz się więcej

Na czym polega spójność wizerunku?

image-2522
Spójność wizerunku to przestrzeganie zasad odnośnie identyfikowania marki przez klientów. Składa się na nią nie tylko szeroko rozumiana identyfikacja wizualna związana z marką, ale również jej odbiór przez klientów, konkurencję, otoczenie czy społeczność. Innymi słowy obietnice danej marki muszą iść zawsze w parze z ich późniejszą realizacją, podobnie jak cała jej działalność powinna podlegać wartościom, które ona promuje. Wszystko po to, aby wykreowana tożsamość i wizerunek w oczach klientów mogły się ze sobą pokrywać.

Czym jest wizerunek?


Wizerunek to swojego rodzaju system, który służy do identyfikacji. Spójność to jedna z jego najważniejszych cech. Marki, które posiadają spójny i przemyślany wizerunek, są często identyfikowane przez nas nawet w sposób podświadomy. Wydawać by się mogło, że zbudowanie spójnego wizerunku jest dość skomplikowanym procesem. W rzeczywistości jest to frajda tworzenia czegoś nowego zupełnie od podstaw, ale tylko wtedy, gdy są to działania podejmowane przez profesjonalistów.

Podstawowe elementy


Tworzenie wizerunku zaczyna się od takich elementów, jak logo czy logotyp. Już przez określone kolory możemy w pewien sposób oddziaływać na klientów. Na przykład firmy, które kierują swoje usługi głównie do rodzin z dziećmi, powinny stworzyć swój system rozpoznawalności graficznej w oparciu o barwy wzbudzające zaufanie, takie jak niebieski, zielony, biały. Jeżeli już raz ustaliliśmy swój własny "zestaw barw", czyli kolorystykę, to należy się jej cały czas trzymać. To bardzo ważny element spójności wizerunku. Żeby sobie to uświadomić, można pomyśleć jak bardzo pewien określony odcień pomarańczowego kojarzy nam się z marką, która oferuje usługi z zakresu telefonii komórkowej.

Powtarzanie się tych samych elementów identyfikacyjnych


Spójność wizerunku to również powielanie tych samych elementów graficznych w różnych kontekstach. Niezależnie czy chodzi tutaj o firmowe pojazdy, czy o stosowaną wewnątrz firmy dokumentację. Trzeba być świadomym tego, że spójność trzeba zachować wszędzie – również pomiędzy poszczególnymi filiami, które znajdują się w różnych miastach. W celu wizualnego ujednolicenia wizerunku firmy dobrze jest skorzystać z pomocy ekspertów. Dzięki temu nasza firma będzie kojarzona przez niemal każdy ze swoich elementów graficznych, a także na wielu kanałach komunikacji – przez stronę internetową, ulotkę czy osobistą wizytę w danym oddziale.

Jak możemy Ci pomóc?

Dowiedz się jak możemy pomóc w realizacji Twojego projektu.