Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Employer branding i jego rola w budowaniu wizerunku firmy

Employer branding i jego rola w budowaniu wizerunku firmy
Konsumenci bardzo często wybierają produkty ze względu na markę, a raczej wizerunek, jaki jej przypisują. Podobnie pracownicy decydują, u kogo chcą się zatrudnić, kierując się swoim wyobrażeniem o danym pracodawcy. Dlaczego o posadę w niektórych firmach starają się tłumy kandydatów? Ponieważ ich zainteresowanie, jako potencjalnych pracowników, wzbudzają przedsiębiorstwa, które doskonale dbają o swój employer branding.   

Świadomość bycia pracodawcą


Wizerunek przedsiębiorstwa zwykło się utożsamiać z wizerunkiem promowanym wśród klientów lub współpartnerów w biznesie. Zapominamy wtedy jednak o najważniejszym – ludziach, którzy tworzą daną firmę. Każdy z nas chce pracować w miejscu, gdzie będzie mógł się rozwijać, do którego będzie codziennie przychodził zmotywowany i gdzie będzie czuł więź ze współpracownikami. Atrakcyjne środowisko zawodowe jest tym, co przyciąga najlepszych w każdej branży. Dobrze zaplanowany i wdrażany employer branding daje dostęp do bezcennych dóbr – wiedzy i doświadczenia specjalistów, dzięki którym można stać się bezkonkurencyjnym na rynku.   

Wizerunek wewnątrz i na zewnątrz przedsiębiorstwa


Employer branding dzieli się na działania prowadzone wewnątrz i na zewnątrz firmy. Budowanie dobrego wizerunku wśród obecnych pracowników zaczyna się od wytypowania czynników, które dają ludziom najwięcej satysfakcji lub motywują do pracy. Do tych elementów należą najczęściej: poziom wynagrodzenia, dodatkowe korzyści (socjalne, szkoleniowe itp.), atmosfera w miejscu pracy, możliwości rozwoju oraz sposób komunikowania się kierownictwa z podwładnymi.   

Istnieje wiele sposobów na to, by podwyższyć jakość pracy w firmie. Najprostszym (co wcale nie oznacza, że najskuteczniejszym) są gratyfikacje finansowe, premie i podwyżki. Jednak myślenie pracowników zmienia się i coraz więcej z nich szuka przede wszystkim możliwości rozwoju. Oferty szkoleń, zarządzanie talentami, a także wyważona relacja pomiędzy obowiązkami zawodowymi i życiem prywatnym są tym, co zachęca pracowników do zatrudnienia się w danej firmie. W zgranej ekipie pracuje się lepiej, tak więc częste integracje pracownicze wzmacniają poczucie przynależności – tym bardziej, gdy są połączone z pewnym szczytnym celem. Jest to strategia tzw. społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa, w ramach której organizuje się zbiórki pieniężne, wolontariaty czy kampanie społeczne.   

Zewnętrzny employer branding obejmuje swym działaniem szerszy zakres. Jego celem jest przyciągnięcie potencjalnych pracowników, których profil zawodowy jest zgodny z oczekiwaniami firmy. Firma skupia się więc na promowaniu korzyści, jakie płyną z pracowania w jej strukturze, co przynosi bardzo dobre rezultaty podczas targów pracy czy imprez branżowych. Do tego pamiętajmy o odpowiedniej strategii komunikacyjnej w mediach elektronicznych - dzięki nim najłatwiej trafić do potencjalnych pracowników.