Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Jak się wyróżnić?

jak-sie-wyroznic
Narzędzi służących temu, aby skutecznie wyróżnić się na rynku, jest coraz więcej – reklamy, które przypominają ambitne produkcje filmowe, chwytliwe slogany i znane twarze, buzz marketing, content marketing, social media marketing… Jakie czynniki tak naprawdę sprawiają, że wyróżniamy się na rynku?   

Najpierw klient


Wchodząc na strony internetowe różnych firm, można zauważyć wiele czasowników odmienionych w drugiej osobie liczby mnogiej kończących się na ‘’my’’ - myślimy, wiemy, jesteśmy. I choć jest to tylko przykład z Internetu, to dobrze odzwierciedla podejście wielu firm, które koncentrują się najpierw na sobie, a dopiero potem na kliencie. Natomiast przedsiębiorstwa, które osiągają sukcesy, zawsze stawiają na pierwszym miejscu swoich odbiorców. Dlatego pytanie ich o zdanie, stałe dążenie do poprawy jakości usług oraz zapewnienie kontaktu z działem obsługi to elementy, które sprawiają, że nazwa danej firmy wyświetla się w umysłach jej klientów wielkimi, kolorowymi literami.   

Zadbaj o to wyróżnienie


Nic z tego, co planujemy, nie wydarzy się samo, jeśli będziemy odwlekać kroki do osiągnięcia danego celu. To stwierdzenie dobrze tłumaczy sposób, w jaki firma może zdeklasować konkurencję. Dlatego warto chwalić się sukcesami, stale rozbudowywać swoje portfolio, prosić o referencje oraz dawać się poznać innym – na przykład na targach pracy, konferencjach czy podczas wydarzeń handlowych.   

Bądź sobą


„Atrakcyjne ceny”, „profesjonalna obsługa”, „dbanie o zadowolenie klientów” – te stwierdzenia mają stanowić pokusę, która skłoni klienta do skorzystania z „usług najwyższej jakości”. Jednak bardziej zniechęcają, niż zachęcają, gdyż oferty w sieci, ulotki i ogłoszenia są przepełnione tego typu frazesami. Jeśli dana firma chce się wyróżnić, musi wyeksponować coś wyjątkowego. Najlepiej pozostać autentycznym, wyrażać się konkretnie i na temat oraz nigdy nie okłamywać klienta. W wielu przypadkach rozwiązaniem są liczby – określona ilość dobrze wykonanych realizacji przemawia do naszej świadomości bardziej niż sformułowanie typu: „rzesze zadowolonych klientów”.   

Karma wraca?


Nie tylko klienci są ważni – coraz więcej badań wskazuje na to, że firmy, których pracownicy chwalą swojego szefa, należą do czołówki na rynku. Widocznie satysfakcja z pracy przekłada się na lepsze relacje z klientem oraz sumienne wykonywanie swoich obowiązków. Zróbmy więc wszystko, by w firmie panowała dobra atmosfera.