X

O logu słów kilka…

Logo to graficzny znak firmowy, który spełnia dwie funkcje – informacyjną i marketingową. Dobrze zaprojektowane logo nie tylko niesie ze sobą przesłanie, czym zajmuje się firma, ale także potrafi stworzyć więź emocjonalną pomiędzy firmą a jej klientem.

Logo może składać się z kilku elementów – logotypu (często mylonego z całym logiem), czyli części tekstowej znaku, sygnetu (element graficzny będący symbolem firmy lub marki) oraz tagline (określenie branży lub reklamowe hasło firmowe).

Nie jest łatwo zaprojektować dobre logo. Atrakcyjny i nowoczesny wygląd to nie wszystko. Logo powinno być oryginalne, spójne z produktem lub marką, do której się odnosi, a także uniwersalne oraz ponadczasowe. Projektując jakąkolwiek formę reklamową godzimy się na to że jej okres ważności nie jest wieczny – niesie przesłanie o naszej ofercie w tym momencie. Projektując logo, nie możemy pozwolić sobie by opierało się znacząco o bieżące mody lub pokazywało naszą usługę wybiórczo – takie logo trzeba by było regularnie zmieniać a nie jest to cel identyfikacji.

Projektant logo musi także wziąć pod uwagę szereg kwestii technicznych. Logo powinno mieć kilka odmian kolorystycznych, by mogło być wykorzystywane na różnorodnych materiałach. Należy również pamiętać, by nie przesadzić ze szczegółami. Logo często występuje w dużym pomniejszeniu, i również wtedy musi pozostawać czytelne.
Dobrze zaprojektowane logo może w perspektywie czasu stać się bardziej rozpoznawalne od nazwy firmy. Przemyślany projekt może wywoływać u odbiorców pozytywne skojarzenia, a nawet nakłaniać do odpowiedniej reakcji, czyli sięgnięcia po produkt danej firmy, a nie jej konkurencji.