Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

NAMING &
COPYWRITING

image-1652
Budując wizerunek marki, poza atrakcyjną stroną wizualną, należy zadbać o kwestie treściowe. Takie stwierdzenie nikogo nie dziwi i każdy właściciel firmy zgodzi się z nim bez większych kontrowersji.

Kto jednak powinien ową treść stworzyć?

„Ja sam” – powie niejeden właściciel. „Któż inny zrobi to lepiej, skoro nikt nie zna mojej usługi tak dobrze jak ja” – to częste uzasadnienie samodzielnego pisania tekstów.

image-1497

W praktyce okazuje się jednak, że skuteczne teksty pisane są z pozycji odbiorcy. Ekspert, którym często jest właściciel firmy, często wie o swojej usłudze/produkcie zbyt dużo, by być w stanie komunikatywnie to przekazać. Piszę bardzo długie teksty opisujące zupełnie nieistotne dla klienta detale, lub pomija istotne kwestie, uznając je za oczywiste. Takie problemy wielu ekspertów nazywa w marketingu „klątwą wiedzy”.

image-2053

Pamiętajmy, że budując markę nie robimy tego po to, żeby sprawić sobie przyjemność, ale po to, by sprzedać jakiś produkt czy usługę. Sprzedaż natomiast to wieloetapowy proces, w którym różne osoby mają różne funkcje. Warto zwrócić uwagę na fakt, że wielu firm zatrudnia handlowców – osoby odpowiedzialne właśnie za sprzedaż. Handlowiec natomiast zazwyczaj jest osobą, która ma bardzo powierzchowną wiedzę dotyczącą działalności firmy, której usługi / produkty sprzedaje. Okazuje się, że ekspert, który wiedząc najwięcej, teoretycznie powinien być najlepszym sprzedawcą, ma podstawowe problemy z tą funkcją. Dużo bliższy odbiorcy jest właśnie sprzedawca lub account.

image-2054

Taką właśnie funkcję w wizerunku pełni Copywriter – osoba, której zadaniem jest przetłumaczenie najważniejszych informacji, z wiedzy specjalisty, na język zrozumiałyi atrakcyjny dla odbiorcy. Dobry, kreatywny copywriting sprawia też wrażenie autentyczności przekazu. Omijając wytarte szlagieryi marketingowy bełkot, można zaprezentować firmową ofertę zwięźle i trafnie, a co za tym idzie, zwiększyć sprzedaż.