Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej.

Jasne!
Dowiedz się więcej

Jakie są nośniki identyfikacji wizualnej firmy?

image-2508
Identyfikacja wizualna to w dzisiejszych czasach jedno z podstawowych narzędzi służących do kształtowania konkretnego wizerunku danej marki lub firmy na rynku. Co do zasady, termin ten oznacza również ogół indywidualnych cech, zachowań oraz symboli, które są stosowane w firmie w celu tworzenia jej osobowości oraz uzyskania jak najlepszej prezentacji marki na tle potencjalnych rywali i konkurencji.

Aby system identyfikacji wizualnej spełniał swoje zadanie, musi być spójny oraz zgodny z charakterem i profilem działalności danej firmy. Głównym elementem struktury wizerunku, a także punktem wyjściowym, od którego będzie zależała rozpoznawalność danej marki, jest jej znak firmowy w postaci oryginalnego i indywidualnego logo. To dzięki niemu potencjalni klienci i kontrahenci mogą sobie wyrobić konkretne wyobrażenie na temat firmy. Bardzo ważna jest również zastosowana kolorystyka firmowa, krój pisma, zastosowane slogany oraz różnego rodzaju elementy graficzne, stanowiące grupę bodźców wizualnych oraz kluczowych informacji, dzięki którym możliwa będzie skuteczna identyfikacja firmy. Zarówno dobór odpowiednich kolorów, jak i kształtu logo lub znaku graficznego, będzie ułatwiać jego skuteczne zapamiętanie przez odbiorcę.

Identyfikacja wizualna a rozwój firmy



Bardzo często identyfikacja wizualna jest kształtowana wraz z rozwojem danej firmy. Jest ona dostosowywana nie tylko do zmieniających się trendów, ale również do oczekiwań potencjalnych klientów. Niemniej jednak już od samego początku funkcjonowania konkretnej marki na rynku niezbędne jest wykorzystywanie odpowiednich nośników, które będą zawierały odpowiednie symbole i hasła reklamowe ułatwiające komunikację i współpracę z odbiorcą.

Co do zasady, wśród podstawowych nośników identyfikacji wizualnej firmy można wymienić między innymi różnego rodzaju druki i wydawnictwa firmowe obejmujące takie elementy jak: wizytówki, ulotki reklamowe, katalogi ofertowe, papiery firmowe, a także teczki czy koperty. Dużym powodzeniem cieszą się również wszelkiego rodzaju gadżety firmowe przekazywane w formie prezentu klientom i kontrahentom firmy. Obecnie jednym z najskuteczniejszych nośników identyfikacji wizualnej są także strony internetowe, które w dużym stopniu mogą zadecydować o przyszłym sukcesie rynkowym i marketingowym danej firmy. Nie bez znaczenia jest także wygląd produktów i opakowań, oznakowanie architektoniczne i charakterystyczny wystrój wnętrz, a także reklama zewnętrzna w postaci plansz reklamowych i informacyjnych, billboardów czy citylightów.

Jak możemy Ci pomóc?

Dowiedz się jak możemy pomóc w realizacji Twojego projektu.