Strategia marki

Jak pracujemy

Praca nad każdą marką powinna zacząć się od strategii, tak samo jak każda podróż zaczyna się od wytyczenia celu. Bez celu, nie można wytyczyć trasy, a bez trasy jedzie się w losowym kierunku. Jeśli marketing ma zmierzać do jakiegoś skutku, nie może być spontaniczną przejażdżką.

Po co mi ta strategia?

Znasz takie określenie jak “marketing prezesowski”? To taki rodzaj działań, który robi dział marketingu (lub wynajęta firma), by zadowolić prezesa, który im płaci. Tragiczne, c’nie? Prezes jest targetem własnej kampanii, a jej powodzenie mierzy się skalą “podobania się” prezesowi. Spotykamy się z tym cały czas. Tak działają marketingowcy i usługowe firmy marketingowe w wielu firmach –  zamiast określić jaką wartość wnosi marka do życia jej klientów i starać się ulepszać tę jakość, skupiają się na zaspokojeniu zachcianek osoby, która przecież ma prawo się na tym nie znać. Summa summarum wychodzi kiepsko… tylko czyja to jest wina?

15 lat pracy z firmami nauczyło nas, że strategia, która nie została nazwana i spisana nie istnieje. Właściciele ledwo pamiętają po co tę firmę tworzyli, a pracownikom wydaje się, że firma zajmuje się tym, czym oni zajmują się w firmie. Brakuje celu, wspólnego mianownika, wizji która prowadzi wszystkich w tym samym kierunku i misji, którą można przekazać nowym pracownikom.

Cel wyznacza metodę, a każda metoda prowadzi do jakiegoś celu. Czy wiesz do jakiego celu prowadzi Twoja metoda?
Filip Kuźniarz – Wizualni

Jak pracujemy?

Konsultacje na godziny

Czasem przedsiębiorcy potrzebują omówić tylko jeden temat, coś sprawdzić, czegoś się dowiedzieć... albo zwyczajnie poznać nasz styl rozmowy przed podjęciem decyzji o zamówieniu strategii. Takim klientom oferujemy nasz czas w systemie godzinowym, online lub z dojazdem, bez zobowiązań.
Napisz do nas

Warsztaty odkrywania marki

W wielu małych i średnich firmach pracownicy aktywnie współtworzą markę. W takich zespołach możemy odkrywać i formułować tożsamość marki razem z całym zespołem. To okazja, by wspólnie odpowiedzieć na kluczowe pytania i jeszcze bardziej zintegrować zespół pod wspólnym sztandarem.
Napisz do nas

Spisana strategia marki

Strategia to nie mgliste wyobrażenie o tym, czym się marka zajmuje. Strategia to KONKRET. Tylko taka strategia może zostać przekazana zespołowi pracowników i podwykonawców, stanowiąc wspólny mianownik wszystkich działań marki. Również tylko taką strategię można egzekwować.
Napisz do nas

Branding i rebranding

Strategia marki, poza misją, wizją, archetypem i stylem komunikacji, musi być prezentowana za pomocą nazwy, obrazów i kolorów. One też muszą być zadbane i spójne z założeniami strategicznymi. Zaopatrujemy markę we wszystkie elementy, których potrzebuje, by wyglądać godnie i zrozumiale.
Napisz do nas

Warsztaty wdrożenia marki

Gdy tożsamość marki została odkryta, strategia napisana, a materiały brandingowe zaprojektowane i wyprodukowane, trzeba jeszcze to wszystko wprowadzić w życie - opowiedzieć o tym zespołowi, pokazać, jak się tego używa i co to daje. Strategia, która zostanie tylko na papierze, nie będzie działać.
Napisz do nas

Jak możemy Ci pomóc?

Słuchamy naszych klientów, by dobrze zrozumieć ich potrzeby i znaleźć dedykowane rozwiązania. Każdy człowiek i każdy biznes jest inny. Nawet podobne problemy wymagają często innych metod, by mogły być skuteczne. Dobry briefing to fundament usługi.