X

Co to jest reklama zewnętrzna?

Reklama zewnętrzna, często zwana również reklamą outdoorową, to jedna z najstarszych form komunikacji marketingowej, polegająca na umieszczaniu informacji i przekazów o charakterze promocyjnym i marketingowym na zewnętrznych nośnikach. Dzięki swojemu szerokiemu zasięgowi reklama ta jest wykorzystywana nie tylko w celach komercyjnych, ale również w trakcie promocji różnego rodzaju kampanii społecznych.

Najważniejszym zadaniem reklamy zewnętrznej jest dotarcie z przekazem do odbiorcy, gdy ten znajduje się poza swoim domem. Obecnie jednak, kluczem do osiągnięcia sukcesu, oprócz interesującego i przykuwającego uwagę komunikatu, jest odpowiednie dobranie nośnika reklamowego. W tym celu, wiele agencji reklamowych sięga po coraz bardziej innowacyjne i zaawansowane technologicznie środki przekazu, które często wzbudzając ciekawość, skutecznie zwracają uwagę przechodnia.

Reklama zewnętrzna jest najczęściej umieszczana i prezentowana na specjalnie do tego przeznaczonych wielkoformatowych nośnikach, które znajdują się na elewacjach budynków, w pobliżu dróg szybkiego ruchu oraz na różnych elementach architektonicznych przestrzeni miejskiej. Wśród nich znajdują się przede wszystkim różnego rodzaju tablice reklamowe, billboardy, citylighty oraz słupy ogłoszeniowe. Tego typu reklamę bardzo często można również zauważyć na nośnikach zamocowanych na wiatach przystankowych, kioskach, a także na specjalnych tablicach elektronicznych, ekranach LED/LCD oraz telebimach.