X

Na czym polega Guerilla Marketing?

Guerilla marketing, znany również jako marketing partyzancki, stanowi niezwykle skuteczną koncepcję strategii marketingowej, polegającą na kreatywnej oraz nieszablonowej promocji produktów i usług. Jej najważniejszym celem jest przykucie uwagi odbiorcy oraz wywołanie w nim konkretnych, często bardzo intensywnych emocji. Dzieje się tak najczęściej poprzez zastosowanie niestandardowych oraz oryginalnych środków i treści, które w swoich założeniach mogą mieć charakter humorystyczny, kontrowersyjny, a nawet drastyczny.

Guerilla marketing, dzięki swoim licznym możliwościom, sprawdza się szczególnie dobrze w przypadku małych i średnich firm, które posiadając ograniczony budżet, chcą skutecznie dotrzeć ze swoimi produktami i usługami do jak największej liczby odbiorców. Strategia ta jest również coraz częściej wykorzystywana przez duże przedsiębiorstwa, które doceniając jej skuteczność i wszechstronność, traktują ją jako jeden z elementów wchodzących w skład rozbudowanych kampanii medialnych. Obecnie przykłady stosowania marketingu partyzanckiego można najczęściej zauważyć w przestrzeni miejskiej, jednak ze względu na wzrost znaczenia promocji firm w Internecie, popularne staje się również wykorzystywanie tej koncepcji pod postacią viral marketingu czy buzz marketingu.

Marketing partyzancki, oprócz wpływania na zachowania konsumentów, stanowi również jedną z najlepszych metod promocji różnego rodzaju wydarzeń i kampanii społecznych. Umiejętnie wykorzystany potrafi nie tylko wzbudzić zainteresowanie, ale również zwiększyć zaangażowanie w daną sprawę.