X

Czym jest total branding?

Każda firma, która chce osiągnąć sukces na rynku i na stałe zagościć w umysłach swoich klientów, musi podjąć odpowiednie działania, które odróżnią ją od konkurencji i wpłyną na zwiększenie procesów sprzedażowych. W tym celu najczęściej stosowaną techniką marketingową jest branding, który polega na tworzeniu i utrwalaniu świadomości oraz pozytywnego wizerunku marki. Dodatkowo działania z zakresu brandingu, mają za zadanie wytworzyć więź między klientem a marką poprzez wywoływanie pozytywnych skojarzeń i emocji.

Wielu właścicieli firm, idąc krok dalej oraz chcąc jeszcze bardziej zwiększyć efektywność swoich przedsiębiorstw, decyduje się na przeprowadzenie tzw. total brandingu. Ma on na celu maksymalne dostosowanie oraz zsynchronizowanie wszystkich kluczowych elementów budujących markę firmy, w tym strategię marki, jej misję, kreację, identyfikację wizualną, a także sposób wewnętrznej i zewnętrznej komunikacji firmy.

Niezwykle ważne jest również to, by wszystkie te elementy były spójne i wzajemnie powiązane. Powinny one realizować oczekiwania klientów oraz być kreowane w oparciu o potrzeby i wyznawane przez firmę wartości. Działania z zakresu total brandingu, dzięki skutecznemu integrowaniu wszystkich części składających się na markę, pozwalają firmom na skuteczne dotarcie do określonej grupy odbiorców oraz wypracowanie dobrej reputacji, która gwarantuje sukces na rynku. Choć total branding jest najczęściej wykorzystywany przez duże i globalne firmy, coraz częściej decydują się na niego również mniejsze przedsiębiorstwa, które chcą się wyróżniać na tle konkurencji.