X

Czym jest content marketing?

Stworzenie strony internetowej, która będzie atrakcyjna zarówno pod względem wizualnym, jak i merytorycznym, wymaga od jej właściciela podjęcia licznych działań z zakresu informatyki i marketingu. Niezwykle istotną rolę odgrywa również content marketing, czyli strategia marketingowa, polegająca na tworzeniu i rozpowszechnianiu atrakcyjnych oraz zorientowanych na określonego odbiorcę i jego potrzeby treści. Głównym celem content marketingu jest wzbudzenie zainteresowania potencjalnych użytkowników oraz nawiązanie z nimi długotrwałej i nastawionej na dialog relacji.

W przeciwieństwie do tradycyjnych form marketingu i reklamy, content marketing opiera się na budowaniu zaangażowania i lojalności zarówno wśród nowych, jak i dotychczasowych klientów. Umieszczane w ramach tej strategii treści mogą przybierać różne formy, jednak konieczne jest to, by posiadały one rzeczową zawartość i były związane z branżą, w jakiej działa dana firma. Wśród najczęściej publikowanych treści znajdują się recenzje, porady oraz wskazówki dotyczące oferowanych produktów i usług. Content marketing odgrywa również istotną rolę w procesach związanych z optymalizacją stron www pod kątem wyszukiwarek internetowych. Odpowiednio przygotowane treści sprzyjają budowaniu linków prowadzących do pozycjonowanej strony i poprawiają jej pozycję w wynikach wyszukiwania.