X

Jak określić osobowość marki?

Dla każdego produktu, usługi, czy firmy można stworzyć markę posiadającą własną, niepowtarzalną osobowość, która wynika z bardzo wielu czynników. Jeżeli odpowiednio je dobierzemy, stworzymy produkt, który trafi w gusta odbiorców, zwiększając tym samym nasze szanse na sukces.

Przede wszystkim, osobowość marki określa się na podstawie branży, w której działa. Jakie produkty oferujemy klientom? Jak postrzegane są one przez marketingowego laika? W jaki sposób inne firmy z tej samej branży kreują swój wizerunek? Research jest bardzo istotny, powinien być pierwszym krokiem na drodze określania osobowości marki. Nasi konkurenci mają już za sobą pewne doświadczenie, na podstawie którego możemy przekonać się, jakich błędów powinniśmy unikać i jakie działania przynoszą mierne korzyści.

Podczas kreowania osobowości marki musimy także wziąć pod uwagę nasz target. Do kogo kierujemy swoje usługi? W jakim wieku są te osoby, jak trafić właśnie do takiej grupy? W jaki sposób się z nią komunikować, a przede wszystkim – przez jakie media do niej dotrzeć? Określając wszystkie te czynniki będziemy pewni, że podczas wprowadzania marki na rynek nie zapomnieliśmy o najistotniejszych elementach budowania naszego wizerunku – wymaganiach branżowych oraz potencjalnych klientach.