X

Jakie są podstawowe zasady namingu?

Nazwa firmy, zupełnie jak jej identyfikacja wizualna, to pierwsze, z czym ma do czynienia potencjalny klient. Dlatego właśnie naming oraz logo są tak istotne – to na ich podstawie odbiorca opiera swoje pierwsze wrażenie na temat firmy. Jak powszechnie wiadomo, pierwsze odczucie jest najważniejsze i trudno je później zmienić, warto więc się zatroszczyć o to, aby nazwa naszej firmy była chwytliwa i odpowiadała aktualnym trendom.

Naming to jeden z działów marketingu, który zajmuje się kreowaniem nazw dla firm, spółek, a także produktów. Jakie są najważniejsze wyznaczniki dobrego nazewnictwa? Powinno być ono przede wszystkim łatwe do zapamiętania, chwytliwe i budzące pozytywne skojarzenia. Taka nazwa nie może być zbyt długa i skomplikowana, ale zarazem zbyt nijaka. Nie chodzi tutaj o nazwy krótkie, które są jak najbardziej chwytliwe – według portalu money.pl wszelkie dwu, trzy i czteroliterowe wyrazy wiodą obecnie prym w namingu. Nazwa naszej marki zależy także od profilu naszej firmy i branży – inaczej nazwiemy modne miejsce przeznaczone dla młodych osób, inaczej poważną kancelarię prawniczą.

Specjaliści zajmujący się nazewnictwem marek po wybraniu odpowiedniego hasła zajmują się również jego weryfikacją, czyli sprawdzaniem dostępności danej nazwy. W zależności od zakresu oferty po przeprowadzonym namingu i weryfikacji hasła, zakładana zostaje domena klienta, oraz wykonywana jest identyfikacja graficzna produktu, usługi lub firmy.