Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Co to jest rebranding?

image-2424
Rebranding jest procesem zmiany postrzegania danej marki, w którym dokonuje się modyfikacja pewnych elementów, za pomocą których firma komunikuje się z odbiorcą. Mówiąc językiem przykładów, chodzi tu między innymi o takie działania jak zmiana nazwy, wizerunku, czy też zmiana logo danego produktu, czy firmy.

Decyzja o rebrandingu najczęściej jest wywołana następującymi motywami: nawiązanie współpracy z innymi/nowymi firmami, repozycjonowanie produktu, czy też dostrzeganie potrzeby odświeżenia wizerunku firmy, który po dłuższym czasie stał się zwyczajnie przestarzały. Prawdę mówiąc, pojęcie rebrandingu nie kończy się jednak na dokonaniu zmian o charakterze wizualnym. Bardzo ważnym aspektem jest tu bowiem jak największa harmonijność ze strategią, czy to samej marki, czy też produktu, bądź usługi. Bazując na wydarzeniach z naszego polskiego podwórka, jednym z flagowych przykładów rebrandingu jest kampania, która miała miejsce w 2005 roku i dotyczyła przemianowania sieci telefonii komórkowej, funkcjonującej pod nazwą Idea, w globalną markę Orange.

Rozpatrując ten przypadek, warto zaznaczyć, że przy tak zaawansowanych działaniach zachodzi konieczność przeprowadzenia w mediach specjalnej i kosztownej kampanii informacyjnej. Dotyczy to jednak tylko bardzo dużych firm. Koszty przeprowadzenia rebrandingu w przeciętnym przedsiębiorstwie nie są już tak wygórowane.