X

Jakie są najbardziej znane loga świata?

Okazuje się, że nie tylko wielkość dochodów czyni daną firmę rozpoznawalną, ale także jej marka, a dokładnie obecność jej w świadomości konsumenta. Współcześnie istnieje niezliczona ilość przedsiębiorstw, które pomimo faktu obracania milionami, wcale nie są szczególnie popularne wśród społeczeństwa. Co innego firmy, którym udało się zmaksymalizować rozpoznawalność swojej marki i to nie tylko w lokalnym, ale nawet w światowym otoczeniu.

Myśląc o najsłynniejszych markach, które z pewnością dobrze zna, a przynajmniej kojarzy każdy z nas, nie sposób nie wskazać od razu na firmę Apple, producenta modnych i wyjątkowo pożądanych gadżetów technologicznych. Kto nie zna tabletów, iPadów, smartfonów, czy przenośnych odtwarzaczy muzycznych opatrzonych symbolem nadgryzionego jabłka? To właśnie logo Apple. Inny, trafny przykład, zresztą z tej samej branży co Apple, to firma Microsoft wraz ze swoim słynnym systemem operacyjnym. W świecie napojów od lat niezmiennie wiedzie zaś prym Coca-Cola, której biało-czerwone logo można spotkać w sklepach na wszystkich kontynentach.

Pozostając w branży spożywczo-gastronomicznej, z pewnością przychodzi też na myśl żółta litera M, której wygląd przywodzi na myśl frytkę. I nie bez powodu. W końcu chodzi o sieć restauracji typu fast food, czyli o McDonald’s-a.

Jak widać niezależnie od targetu danej marki, czy poziomu ekskluzywności produktu wspólną cechą firm stale obecnych w świadomości konsumenta jest ich charakterystyczne, proste logo. Sukces w biznesie to nie tylko potężne zaplecze finansowe, ale także rozpoznawalność marki czy produktu. Uczmy się od najlepszych!