X

Jak kolory wpływają na postrzeganie naszej firmy?

Liczne badania potwierdzają, że kolory potrafią istotnie wpływać zarówno na nasze emocje, jak i na zachowania. Trzeba przyznać, że jest to informacja szczególnie istotna dla wszystkich tych przedsiębiorców, którzy pragną skutecznie wykreować swoją markę. Podobno kolor odgrywa ogromną rolę w procesie budowania wizerunku firmy. Świadczą o tym liczby, zgodnie z którymi aż 80% przekazywanej informacji wizualnej ma związek właśnie z barwą. Fakt ten nie powinien jednak dziwić, skoro kolor jest tym, co umysł ludzki rejestruje i utrwala o wiele szybciej niż liczby, kształty, czy słowa.

Stąd też, dobierając dla swojej firmy odpowiedni kolor należy w pierwszej kolejności kierować się nie tyle własnymi preferencjami i upodobaniami, co raczej siłą kolorystycznego przekazu, który to najbardziej wpływa na przyszły sukces. I tak na przykład, dosyć sugestywnymi kolorami są: fioletowy, zielony, żółty oraz niebieski, jako że ten pierwszy przykuwa uwagę, drugi umożliwia lepsze zapamiętanie, trzeci wywołuje większe zaangażowanie, zaś czwarty skutecznie sprawdza się w funkcji informującej.

Niewątpliwie, dosyć sugestywną barwą jest także czerwień, która nieodmiennie kojarzy się z uczuciami, a także emocjami – a zwłaszcza tymi pozytywnymi, związanymi z miłością i radością – i poniekąd, właśnie takie reakcje wywołuje. Ponadto, kolor czerwony dodaje logo/marce energii i wyrazistości.

Decydując się na stworzenie nowego wizerunku korzystajmy z pomocy specjalistów, którzy po określeniu naszych potrzeb i celów będą w stanie obiektywnie doradzić nam w kwestii koloru dla naszego brandu.