Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej.

Jasne!
Dowiedz się więcej

Z czego składa się logo?

image-2504
Logo to jedyny w swoim rodzaju znak graficzny, stylizowany napis lub pewnego rodzaju charakterystyczna ekspresja graficzna służąca do reklamowania i wyróżniania marki, przedsiębiorstwa lub organizacji na tle konkurencji. Ze względu na swój charakter stanowi ono niezwykle ważne i potrzebne narzędzie marketingowe. Dobrze zaprojektowane logo przyczynia się bowiem nie tylko do wzrostu rozpoznawalności firmy i oferowanych przez nią produktów i usług na rynku, ale również stanowi kluczowy element identyfikacji wizualnej danej organizacji.

Bardzo często zdarza się, że w codziennym użyciu słowa "logo" i "logotyp" stosowane są zamiennie. Jest to dość duży błąd. W rzeczywistości są to bowiem dwa odrębne pojęcia, które nie powinny być ze sobą mylone. W ogólnym ujęciu logo składa się z trzech części, w tym z sygnetu, stanowiącego formę graficzną, logotypu obejmującego nazwę firmy/usługi oraz tagline'u pełniącego rolę opcjonalnego podpisu. W związku z tym można stwierdzić, że logotyp sam w sobie stanowi jedynie literniczy element logo. Powszechnie można spotkać logo zbudowane wyłącznie z logotypu lub sygnetu. Na takie rozwiązanie decydują się jednak przede wszystkim te firmy, które posiadają silny i ugruntowany wizerunek na tle konkurencji. Popularnym rozwiązaniem wykorzystywanym przez wiele firm jest także logo w postaci monogramu, czyli nieco uproszczonej wersji znaku zbudowanej jedynie z powiązanych ze sobą kompozycyjnie skrótów lub inicjałów.

Co do zasady logo może dotyczyć zarówno całej firmy, jak i samego produktu lub usługi. Bez względu na to musi się ono wyróżniać na tle konkurencji oraz wzbudzać ciekawość i zainteresowanie. Właściwie zaprojektowane logo powinno nie tylko zwracać na siebie uwagę, ale również skutecznie zapisywać się w pamięci odbiorców. W tym celu powinno być ono czytelne, przemyślane oraz spójne z indywidualnym charakterem firmy lub organizacji. Prawidłowo stworzone logo powinno być także atrakcyjne wizualnie oraz budzić pozytywne skojarzenia u potencjalnych konsumentów. W trakcie projektowania dużą rolę odgrywa także właściwy dobór kształtów i kolorystyki. Należy bowiem pamiętać, że logo powinno się dobrze prezentować na stronie internetowej, wizytówkach, firmowej papeterii, broszurach reklamowych oraz billboardach.

Z tego względu podczas projektowania logo niezbędne jest spełnienie kilku kluczowych warunków. Przede wszystkim należy przeprowadzić rozmowę z klientem, w trakcie której możliwe będzie bliższe poznanie charakteru danej firmy oraz ustalenie branży, w jakiej ona funkcjonuje. Dalszy etap pracy nad logiem powinien obejmować projektowanie oraz wstępną prezentację sygnetów, sloganów oraz logotypów wraz ze zrozumiałymi dla klienta objaśnieniami. Dopiero w przypadku wyłonienia jednej z propozycji możliwe jest przejście do działań mających na celu udoskonalenie konkretnych wyborów.

Jak możemy Ci pomóc?

Dowiedz się jak możemy pomóc w realizacji Twojego projektu.