Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej.

Jasne!
Dowiedz się więcej

Czym jest storytelling?

image-2488
Storytelling to niezwykle skuteczna forma marketingu, która polega na opowiadaniu angażujących i przyciągających historii o markach, produktach i usługach. Dzięki swojej wszechstronności pozwala ona na zbudowanie mostu porozumienia z odbiorcą i przekazanie mu określonej koncepcji lub idei, ubierając ją w ciekawą i atrakcyjną opowieść.

Storytelling umożliwia efektywne dotarcie do ludzi. Jako naturalny sposób komunikacji, bardzo często pozwala również na wywieranie wpływu na postawę odbiorcy. Działania te wymagają jednak spełnienia kilku warunków. Odpowiednio stworzona historia powinna nie tylko przekazywać podstawowe informacje o charakterze reklamowym, ale również wzbudzać u słuchacza lub widza określone, często nawet skrajne emocje i refleksje. Właściwie skonstruowana opowieść powinna również w łatwy sposób wzbudzić zainteresowanie i ciekawość u potencjalnego odbiorcy produktu lub usługi oraz wpłynąć na zapamiętanie komunikatu.

Właściwe wykorzystanie storytellingu niesie ze sobą wiele korzyści. Wynikają one przede wszystkim z faktu, iż jego ogólnym założeniem jest przekazywanie informacji o danym produkcie w sposób bardzo obrazowy, a przez to wyjątkowo przystępny. Bezpośredniość oraz prostota przekazu pozwalają również na uniknięcie ewentualnych problemów i błędów komunikacyjnych, a także na lepsze dotarcie z produktem lub usługą do docelowej grupy odbiorców. Dzięki storytellingowi możliwe jest także czytelne wyodrębnienie i przekazanie najważniejszych cech i wartości marki. To z kolei, może się przyczynić do wzrostu efektywności przyszłych procesów sprzedażowych danej firmy.

Przykłady doskonałego storytellingu? Wpiszcie w wyszukiwarce na YouTube frazę "scarecrow chipotle" albo "speed ad mistakes".

Jak możemy Ci pomóc?

Dowiedz się jak możemy pomóc w realizacji Twojego projektu.