Planując sprzedaż inwestycji deweloperskiej należy pamiętać, że naszymi klientami są zazwyczaj osoby, które nie znają się na branży budowlanej ale zwykli ludzie szukający swojego miejsca na ziemi, w którym będą wychowywać dzieci i gdzie chcieliby się zestarzeć. Większość z nich nie jest w stanie ocenić jakości budowli, na które patrzą oraz konsekwencji zastosowanych w nich technologii. To co klient wybiera to emocjonalne wrażenie na temat tego co widzi a racjonalne uzasadnienia dorabia sobie później. Dbając o materiały marketingowe, dbamy o wrażenie klienta na temat całej inwestycji – dlatego tak ważna jest nasza praca w procesie sprzedaży.
Zanim pomyślimy o wizerunku inwestycji, musimy ją dobrze poznać. Od wielu czynników zależy komu i w jaki sposób będziemy ją prezentować. Na tym etapie zadajemy deweloperom dużo pytań o zalety i wady ich nieruchomości. Szukamy też innych inwestycji stanowiących bezpośrednią konkurencję. Budujemy wiedzę o tym co i komu będziemy sprzedawać.
Określiwszy grupę docelową możemy zastanowić się nad charakterystyką klienta, który mógłby być zainteresowany kupnem naszej nieruchomości. Wspólnie z deweloperem wybieramy język komunikacji i oczekiwany efekt. Od tego uzależniona jest stylistyka wizerunku i komunikacji, jakimi będziemy się posługiwać. Powstaje też nazwa, trafiająca w gusta wybranej grupy docelowej.
Dom czy mieszkanie nie zamyka się w granicach kupowanej działki. Klient chce wiedzieć jak daleko ma do pracy, ile zajmie mu dojazd i czy załatwi w okolicy podstawowe potrzeby. Analizujemy infrastrukturę w pobliżu nieruchomości i podajemy gotowe odpowiedzi, rozwiewając jego obawy. Skalę mapy i kluczowe punkty dobieramy tak by wyglądały jak najlepiej.
Ludzie kupują oczami. By wywołać u klienta chęć zakupu, musimy przedstawić inwestycję jako miejsce, w którym klient chciałby się znaleźć. Przygotowujemy w tym celu wizualizacje architektoniczne pokazujący obiekt w jak najlepszym świetle.
Jesteśmy też w stanie sterować jego wizerunkiem na tym etapie - zamaskować mankamenty i podkreślić zalety. Jak w magicznej sztuczce - liczy się to jak dobrze kontrolujemy uwagę odbiorcy.
Klient, zanim kupi mieszkanie, musi "kupić" inwestycję jako całość. Na etapie identyfikacji wizualnej powstaje logo inwestycji określające jej tożsamość (zgodną z wybraną grupą docelową). Powstają też projekty wszystkich innych materiałów, z którymi będzie miał klient styczność podczas procesu zakupowego. Spójna identyfikacja budzi zaufanie odbiorcy i wspiera proces zakupowy.
Strona internetowa jest twarzą inwestycji i medium, w którym prezentujemy całą historię związaną z zamieszkaniem w niej. Historia ta, jak wszystkie materiały, dopasowana jest do wyselekcjonowanej grupy docelowej, która ma największe szanse na wybranie naszej nieruchomości dla siebie. Oglądając stronę, klient rozwiewa wszystkie obawy i "zaraża się" atmosferą, jaką dla niego przygotowaliśmy.
Pamiętać należy, że to co damy do ręki klientowi to nie projekty ale wydruki. Odbiorca często nie jest w stanie rozróżnić czy podoba mu się katalog czy budynek który w nim widzi - dlatego ważnym jest by materiały wyprodukowane były nienagannie. Pomagamy deweloperom w tym procesie, dobierając optymalne parametry druku jak najlepiej oddające projekty w akceptowalnym budżecie.
By w pełni wykorzystać wizerunek, który przygotowaliśmy warto pochwalić się nim jak najszerszej rzeszy odbiorców. Służy do tego wiele narzędzi, od banerów przydrożnych, przez media społecznościowe, na portalach branżowych kończąc. Z każdym klientem ustalamy indywidualny proces promocji dostosowany do potrzeb u budżetu.