Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

mark-2a
mark-2b
mark-2c
mark-2d

DBAMY O TO BY FIRMY DOBRZE WYGLĄDAŁY

Odkrywamy osobowość firm i kreujemy im wizerunki. Ubieramy je w nazwy, logo, strony internetowe i materiały reklamowe, tak by do nich pasowały. Tworzymy spójną identyfikację wizualną budującą wiarygodność firmy i zaufanie jej klientów.
Dbamy o to, by oferta była pokazana godnie i zrozumiale.

Wizualni.pl

W czasach gdy nie było internetu a ludzie sprzedawali swoje produkty w sklepach i na targowiskach o skuteczności sprzedawcy decydowała często siła jego głosu. Współcześnie, kontakt z marką następuje w 90% przypadków pośrednio. Służą do tego strony internetowe, szyldy, reklamy drukowane i wyświetlane, filmy, reklamy telewizyjne, mailingi itd. Klienci wyrabiają sobie zdanie na temat naszych produktów i usług bez naszej obecności i poza naszą bezpośrednią kontrolą. Podstawą tej opinii jest wizerunek naszej marki – wrażenie jakie marka sprawia. To jak wygląda nasze logo, identyfikacja wizualna, szyld, strona internetowa, billboard przekładane jest na oczekiwania klienta związane z naszą usługą/produktem. Najważniejszym jest by nasz wizerunek był spójny – trafnie określał branżę i trafiał w oczekiwania naszej grupy docelowej. Wizualni.pl pilnują by wizerunek i komunikacja były właściwie dobrane i konsekwentnie prowadzone.

BRANDINGjak to działa?

image-2079

POSZUKIWANIE OSOBOWOŚCI MARKI

Marka jest jak człowiek – każda jest inna. Unikalność marki przejawia się nie tylko branżą, w jakiej działa ale też sposobem w jaki komunikuje się z odbiorcą (tutaj – klientem). Znalezienie osobowości marki to podstawa do stworzenia dla niej wizerunku. By móc to zrobić, stawiamy serię pytań i określamy z kim, jak i w jakim celu będziemy się komunikować. Jest to jeden z najważniejszych etapów narodzin marki. Wnioski do jakich dochodzimy w procesie brandingu, nie raz bywają zaskakujące dla naszych klientów i potrafią odmienić całkowicie postrzeganie ich własnej firmy. Istnieje bowiem takie zjawisko jak „klątwa wiedzy” – specjalista (np. właściciel firmy) często wie zbyt dużo o swojej usłudze / produkcie, by być w stanie przedstawić to zrozumiale, laickiemu odbiorcy. Warto pamiętać stare jak świat powiedzenie: „Klient nie chce kupić młotka, klient chce wbić gwóźdź”. Biorąc pod uwagę tą i inne zasady z elementarza sprzedaży, Wizualni pełnią rolę tłumacza, szukając metod takiej prezentacji firmowej oferty by trafiała w potrzebę wybranej grupy docelowej.

image-2084

STRATEGIA

Samo znalezienie osobowości marki daje tylko ogólny pogląd na temat przestrzeni komunikacyjnej w jakiej będziemy się poruszać. Wiemy już kim jesteśmy ale nie wiemy nadal co w związku z tym mamy robić. Etap budowania strategii to właśnie czas na opracowanie planu – zestawu działań mających na celu zdefiniowanie naszych celów i znalezienia najskuteczniejszej drogi dojścia do nich. Na tym etapie decydujemy co dokładnie ma być zrobione i w jakim czasie. Definiujemy też budżet, który marka może na to przeznaczyć.

image-2077

NAMING I KONCEPCJA LOGO

Nazwa i znak graficzny brandu jest podstawowym, pierwszym komunikatem dla naszego klienta, dlatego muszą one wpisywać się w realizowaną przez nas działalność i pasować do strategii komunikacji. Nazwa, podobnie jak logo, ma swój charakter – jeśli np. targetem są głównie kobiety w ciąży, informacja wizualna jest przeważnie miękka, łagodna i budząca poczucie komfortu, bezpieczeństwa. Firma „Dryl” z trójkątem w nazwie pewnie nie zdałaby w tym przypadku egzaminu. Co innego w momencie gdy budowalibyśmy brand sprzedający wiertła. Nasz brand musi jednocześnie wpasować się w branżę i odróżnić od konkurencji. Te dwie rzeczy wydają się sprzeczne, dlatego wybór odpowiednich metod przekazu potrafi być czasochłonny. Nagrodą jest jednak przemyślana marka, której nie będziemy się za jakiś czas wstydzić. Wymyślenie lub zmiana nazwy nie zawsze jest konieczna. Czasem wystarczy odrobina, np. zmiana kroju pisma. by dostosować naszą starą nazwę do nowych celów, jakie przed nią stawiamy.

image-2078

OPRACOWANIE IDENTYFIKACJI WIZUALNEJ

Na tym etapie mamy już podjęte wszystkie najważniejsze decyzje. Wiemy kim jesteśmy, i czego chcemy. Wiemy do kogo będziemy mówić i co mamy do powiedzenia. Trzeba ubrać to teraz w słowa i obrazy. Tworząc identyfikację wizualną, stawiamy przede wszystkim na spójność. To, co buduje wiarygodność naszej marki, to spójny zestaw materiałów, jakimi posługuje się marka w kontakcie z odbiorcą. Bardzo ważne jest, by przygotować wszystkie elementy, których firma będzie używać. Czasem wystarczy jeden moment, w którym wyślemy do klienta coś źle przygotowanego (np. jakiś załącznik, którego używaliśmy przed usługą brandingu) by bezpowrotnie stracić jego zaufanie. Najsłabsze ogniwo zrywa łańcuch.

image-2082

PROJEKT STRONY INTERNETOWEJ

Strona internetowa jest obecnie najważniejszym elementem komunikacji wizualnej firmy. To ona reprezentuje naszą działalność wtedy, gdy nie reprezentujemy jej osobiście. Na jej podstawie większość klientów podejmuje decyzję o zakupie lub z niego rezygnuje. Z tego względu, bardzo ważnym jest by dobrze przemyśleć co i jak chcemy na niej powiedzieć i pokazać. Ważne jest też by dostosować treści, którymi się posługujemy do upodobań naszej grupy docelowej. Pamiętajmy, że w 90% przypadków nasi klienci wiedzą o naszej branży znacznie mniej niż my…. i większość z nich chce, by tak zostało. Od tego mają nas, by nie musieć znać się na tym, czym się zajmujemy. To co interesuje klienta to korzyść jaką będzie miał, gdy kupi nasz produkt lub naszą usługę. Korzyść ta może być ulokowana na bardzo różnych płaszczyznach. Dla jednych będzie to konkretna działalność jaką może wykonać (np. mając młotek, można wbić gwóźdź). Dla innych będzie to czas który zyska dzięki naszemu produktowi / usłudze. Dla jeszcze innych będzie to prestiż jaki jest związany z posiadania czegoś, czego nie posiadają inni. Właściwe określenie korzyści jakie płyną z pracy z nami jest warunkiem skutecznej komunikacji poprzez stronę www.

image-2081

PROGRAMOWANIE I TESTOWANIE STRONY

Strona internetowa to nie tylko fajny pomysł, ale również odpowiednie go zrealizowanie. W czasach ogromnego wzrostu znaczenia tzw. urządzeń mobilnych nie wystarczy już postawić sobie wizytówkę w sieci. Trzeba też zadbać by wyświetliła się ona poprawnie na wszystkich typach i wielkościach urządzeń, jakich używają nasi klienci. Pisząc strony stawiamy ogromny nacisk na to by nasza treść wyświetlała się poprawnie (tak, to nie jest dla wszystkich oczywiste), a nasz przekaz był klarowny i zrozumiały. Naszym klientom dajemy też dostęp do przygotowanego dla nich panelu administracyjnego strony, dzięki któremu można bez specjalistycznej wiedzy i doświadczenia, samemu zmieniać i poprawiać treści na naszej stronie. Jest to niezwykle ważne np. w przypadku firmowych blogów, które muszą być na bieżąco uzupełniane o nowe wydarzenia i informacje branżowe.

image-2080

PRODUKCJA POLIGRAFII I GADŻETÓW

Etap produkcji jest często niesłusznie bagatelizowany. Wielu ludzi uważa, że gotowe projekty graficzne wystarczy „puścić do druku”. Zdarza nam się czasem słyszeć od naszych klientów „Dziękuję za projekty, mam koło domu taki fajny punkt ksero, w którym drukują mi zawsze wizytówki za 30zł”. Praktyka pokazuje jednak, że plik produkcyjny jest jak przepis kulinarny – potrzeba wiedzy kucharza by przyrządzić go smacznie. Projektując materiały graficzne wiemy dokładnie jaki efekt chcemy osiągnąć w produkcji. Wiemy też, co należy zrobić, by był on jak najlepszy. W wielu sytuacjach wybieramy też drukarnię pod kątem możliwości technicznych – nie każda drukarnia dobrze wyprodukuje każdy materiał. Gorąco zachęcamy naszych klientów, by w druku zaufali nam tak samo jak w projektach. Dzięki temu będą mieli pewność, że to co dostali (w pudełku, do rąk własnych) jest tym co u nas zamówili na etapie projektów.

image-2083

PUBLIKACJA NOWEGO BRANDU

Finalny etap, w którym dopinamy wszystkie pozostałości – przekazujemy klientowi pliki produkcyjne do zarchiwizowania, podpinamy stronę pod właściwą domenę (czasem w zamian za starą), zakładamy adresy mailowe na wykupionej domenie. Pokazujemy, jak działają wszystkie potrzebne funkcje panelu i przekazujemy wydrukowane materiały. To czas gdy klient tak naprawdę, po raz pierwszy, zobaczy co u nas zamówił i jak to ze sobą gra. My wiedzieliśmy to już od dawna :)