Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej.

Jasne!
Dowiedz się więcej

Dlaczego identyfikacja wizualna jest tak ważna?

image-2404
Identyfikacja wizualna jest ogółem znaków graficznych, które służą do kreowania wizerunku firmy, zarówno wśród kontrahentów, jak i obecnych czy potencjalnych klientów. Na identyfikację wizualną składają się logo firmy oraz wszelkie związane z nim znaki graficzne, a także kolorystyka, rodzaj i format firmowych dokumentów oraz szeroko pojęta estetyka graficznego przekazu.

Nośnikami identyfikacji wizualnej mogą być ulotki, wizytówki, koperty, papier listowy wraz z wszelką korespondencją, również elektroniczną, strony internetowe, a nawet oznakowanie i kolorystyka służbowych samochodów. Wszelkie normy oraz przeciwwskazania związane z identyfikacją wizualną danej firmy znajdują się w dokumencie zwanym książką identyfikacji wizualnej. Posiadanie własnego systemu identyfikacji jest gwarantem prawidłowego wykorzystania wszystkich graficznych symboli związanych z firmą.

Ma to szczególne znaczenie w przypadku budowaniu wizerunku firmy, ponieważ spójny i konsekwentny przekaz wizualny wyróżni ją na tle konkurencyjnych przedsiębiorstw. Poza tym system identyfikacji wizualnej ułatwia komunikację firmy z daną społecznością, wzmacnia rozpoznawalność wśród kontrahentów i klientów, zapobiega również stworzeniu niechcianego lub niekorzystnego wizerunku.

Bardzo ważne jest, żeby identyfikację wizualną stosować przy każdej możliwej kampanii marketingowej, ponieważ potencjalni klienci prędzej zaufają firmie, której logo znają, niż firmie, która jest w ich głowach jedynie pozbawionym wizualnych treści abstraktem.

Jak możemy Ci pomóc?

Dowiedz się jak możemy pomóc w realizacji Twojego projektu.