X

Jak powinna wyglądać firmowa ulotka?

Ulotka firmowa jest materiałem drukowanym i jednocześnie ważnym narzędziem, dzięki któremu przedsiębiorca może utrzymać pośredni, ale często skuteczny, kontakt z odbiorcą. Pełni ona nie tylko funkcję reklamową, ale często ma też na celu zasygnalizowanie danego problemu, choćby społecznego, czy zaprezentowanie znaczenia konkretnych idei i poglądów. Tak naprawdę, wiele zależy w tym przypadku od charakteru firmy.

Niezależnie od profilu działalności, kluczem do sukcesu jest jednak dobry projekt ulotki. Powinien on być przede wszystkim przejrzysty, czytelny i konkretny, gdyż właśnie przez pryzmat tych cech postrzega się profesjonalizm. Istotne jest też zachowanie spójności z firmową misją oraz wizją. Dobra ulotka powinna jasno wskazywać na cele działalności, pokazywać ich sens, a także płynące z nich korzyści – czy to materialne, czy też niematerialne.

Zabierając się do tworzenia ulotki należy pamiętać, że każdy człowiek najpierw zwraca uwagę na obraz, a dopiero potem na tekst, więc korzystne może okazać się zawarcie na niej grafiki. Jest ona pierwszą okazją do przedstawienia klientowi swojego produktu, poglądów, czy innych wartości, którymi operujemy. Przechodząc zaś do samego tekstu – lepiej postawić na krótkie hasła i zwięzłe, logiczne zdania, niż na długi, złożony opis. Zaleca się także, by nie wywierać na odbiorcę presji, czy nacisku. Przeważnie bardziej skuteczna jest rzeczowa sugestia, najlepiej poparta logiczną argumentacją. Na tej podstawie odbiorca może samodzielnie wyciągnąć odpowiednie wnioski.