Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej.

Jasne!
Dowiedz się więcej

Jak komunikować się z Klientem?

jak-komunikowac-sie-z-klientem
Komunikacja to jeden z najważniejszych aspektów działalności firmy, często nawet bardziej skuteczny niż atrakcyjna oferta sprzedażowa. Dobrym potwierdzeniem tej tezy są wszystkie małe, zaufane przedsiębiorstwa, które nie posiadają rozbudowanego marketingu, natomiast potrafią tak porozumiewać się z klientami, że ci stale do nich wracają. Sprawna komunikacja z klientem obejmuje różne poziomy: od samego procesu zakupu, poprzez informacje na temat oferty i pomoc w obsłudze wcześniej zakupionych produktów. Jak zatem sprawić, by klient czuł się zadowolony ze sposobu, w jaki się z nim komunikujemy?

Jak najwięcej empatii


Skuteczny sprzedawca potrafi wejść w rolę klienta. Postawienie się na miejscu odbiorcy to zyskanie nowego punktu widzenia - pamiętajmy, że klient często jedynie udaje, że coś jest dla niego jasne, lecz tak naprawdę nie chce okazać się osobą, która nie ma pojęcia o danym zagadnieniu. Dlatego warto zwracać się do swoich odbiorców w sposób prosty, używać zrozumiałych zdań i wyjaśniać wszystkie eksperckie pojęcia lub podać ich obszerną definicję. Należy pamiętać o tym, że chętniej słuchamy tego, co jest dla nas zrozumiałe i bliskie naszej wizji świata. Prawdziwy sprzedawca nie dąży do tego, by podkreślać swoją elokwencję i wiedzę, lecz chce, by klient opuścił jego sklep lub firmę z odpowiednimi informacjami w głowie (i zakupem w rękach).

Spraw, by klient utożsamił się z produktem


Najlepsze techniki sprzedaży mówią o tym jak zainteresować klienta produktem. Nie chodzi tutaj o odwoływanie się do liczb, ale o działanie na wyobraźnię i wpływanie na emocje. Sztuka polega na tym, żeby opisywać daną rzecz w sposób konkretny, poprzez sytuacje z życia codziennego. To, że dany mikser posiada moc 500 watów, niewiele mówi komuś, kto chcą kupić takie urządzenie po raz pierwszy. Ale już informacja, że dzięki mikserowi o tej mocy ubijemy krem na ciasto w 30 sekund, zadziała bardziej sugestywnie.

Najważniejsze informacje i przerwy


Podczas komunikacji z klientem chcemy, by ten jak najwięcej zapamiętał. Dlatego nie warto prezentować mu zbyt wielu informacji naraz, gdyż może go to przytłoczyć. Przy konkretnym produkcie najlepiej skupić się na kilku jego cechach, które dla klienta są najważniejsze. Podczas rozmowy warto jest robić przerwy, a także podsumowania. Rozmowę należy zakończyć podkreśleniem najważniejszych wniosków.

Jak możemy Ci pomóc?

Dowiedz się jak możemy pomóc w realizacji Twojego projektu.