Często mylony jest z logotypem, który w swoim znaczeniu jest pojęciem węższym. Logo może składać się z samego logotypu (czyli części tekstowej znaku), logotypu i sygnetu (sygnet to graficzny element, będący symbolem danej marki), lub logotypu, sygnetu i tagline’u (tagline to napis pod logotypem, będący albo głównym hasłem reklamowym, albo określającym branżę). Projektowanie dobrego logo stanowi nie lada wyzwanie dla grafika.
Znak powinien być unikatowy. Dobrze zaprojektowane logo firmy charakteryzuje się przede wszystkim formą graficzną. Podczas projektowania logo dla konkretnej firmy, powinno zwracać się uwagę, aby jego kształt i kompozycja były oryginalne i oparte na pomyśle dedykowanym dla marki, którą identyfikuje.
Znak powinien pozostawać czytelny w znacznym pomniejszeniu. Częstym błędem niedoświadczonych wykonawców logo jest oglądanie go na pełnym ekranie komputera. Praktyka uczy, że w 90% przypadków logo jest jednak tylko małym znaczkiem w rogu ekranu lub w stopce dokumentu. Umieszczanie w logo zbyt dużej ilości elementów lub dobranie mało czytelnego kroju pisma powoduje, że staje się ono nieskuteczne w tych wypadkach.
Znak powinien mieć odmiany kolorystyczne. Każdy, kto zderzył się z koniecznością wykorzystania logo na materiałach firmowych wie, że warunki, w których się go używa, bywają bardzo różne. Projekt powinien zakładać ekspozycję zarówno na bieli, czerni, jak i wybranych kolorach tła.
Znak powinien być osadzony w branży. Stylistyka logo nie jest obojętna. To, jakie budzi skojarzenia, powinno być spójne z charakterystyką produktu i grupą docelową. Znak dla korporacji IT będzie więc budził zupełnie inne emocje niż znak dla klepu zoologicznego.
Znak powinien być elastyczny. Budując logo warto pamiętać, że będzie ono wykorzystywane w różny sposób. Zupełnie inaczej wygląda znak wyświetlany na stronie internetowej, a inaczej drukowany na czarno-białej drukarce firmowej, jeszcze inaczej haftowany na koszulce reklamowej. Projekt powinien przewidywać te różnice i sprawiać, by identyfikacja na nich nie traciła.
Znak powinien być ponadczasowy. Projektując ulotkę, możemy opierać się na nurtach z danego okresu. Projektu logo nie zmienia się jednak często i tylko uniwersalny znak pozostaje skuteczny, gdy zmieniają się trendy w kulturze i grafice.
Stworzenie logo, które spełnia wszystkie powyższe parametry nie jest proste. W procesie projektowania logo powstają setki pomysłów i tylko kilka najlepszych trafia do klienta. Dzięki procesowi selekcji dbamy o to, by nasze znaki trzymały poziom i godnie reprezentowały naszych klientów. Zawierzając zaprojektowanie logo naszej firmie, dostajecie starannie wyselekcjonowane propozycje znaku zorientowane na wasze potrzeby. Wizualni.pl przygotowują projekt całego logo lub samego logotypu według zasad, które gwarantują jego spójność z misją i wizją firmy oraz dzięki któremu trafią Państwo do zamierzonej grupy klientów.