Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej.

Jasne!
Dowiedz się więcej

Storytelling jako metoda sprzedażowa i wizerunkowa

image-2414
Storytelling to nieodłączny element nowoczesnego marketingu, będący barwną i angażującą historią/opowieścią o produktach oraz marce danej firmy. Mówi się nawet, że jest to narzędzie marketingowe, które już z definicji jest właściwe marce, czyli czemuś, co powinno się trwale zapisać w głowach klientów i to w możliwie najlepszy, pozytywny sposób. Dobry storytelling to marka opowiedziana w sposób lekki i zabawy, a jednocześnie konkretny i ciekawy. To coś, co przykuwa uwagę i budzi konkretne skojarzenia.

Założenia dobrego storytellingu zawierają się w kilku podstawowych zasadach. Opowieść musi mieć swojego, konkretnego bohatera, a także powinien być w niej zawarty jakiś konflikt, w którym bohater odczuwa dojmujący brak czegoś, jednak wytrwale i mimo przeszkód dąży do zaspokojenia swojej potrzeby. Ponadto, historia powinna być wyraźnie nacechowana emocjonalnie, a także zapadać w pamięć, dzięki użyciu specjalnych „markerów”. Jeżeli ludzie „poczują” tę opowieść, to zaczną identyfikować się z jej bohaterem, dostrzegą potencjał, a także wspólny mianownik ze swoim własnym życiem, potrzebami, czy dążeniami, na skutek czego firma zyska uznanie i zainteresowanie, co najpewniej przełoży się na poziom sprzedaży.

Dobrze rozumiany oraz właściwie stosowany storytelling jest więc dzisiaj jedną ze skuteczniejszych metod sprzedażowo-wizerunkowych.

Jak możemy Ci pomóc?

Dowiedz się jak możemy pomóc w realizacji Twojego projektu.