Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej.

Jasne!
Dowiedz się więcej

Trade marketing – czego dotyczy?

image-2490
Trade marketing to nic innego jak ogół działań marketingowych nakierowanych na zwiększenie popytu na produkty i usługi danej firmy oraz na rynkowe pozycjonowanie konkretnej marki. Poprzez partnerską współpracę umożliwia on nie tylko polepszenie relacji z kanałem dystrybucji, ale również pozwala na weryfikację dotychczas wykorzystywanych sposobów budowania relacji.

Trade marketing stanowi nieodłączny element działu marketingu i sprzedaży w firmie. Pełni on bowiem rolę naturalnego wsparcia dla procesów sprzedaży. Dzięki niemu możliwe jest zarówno budowanie marki, jak i tworzenie strategii produktowych, kanałowych i promocyjnych dla klientów. Wszystko to ma z kolei na celu zwiększenie udziałów danej firmy na rynku. Aby jednak trade marketing przynosił oczekiwane rezultaty, musi się on skupiać na kilku najważniejszych elementach, w tym na dystrybucji, ekspozycji oraz rekomendacji. Niezbędne jest w tym przypadku przede wszystkim odpowiednie przygotowanie i zarządzanie materiałami POS, zarządzanie logistyką związaną z koordynowaniem dostaw materiałów reklamowych, a także wykonywanie analiz sprzedaży i konkurencji oraz licznych badań rynku.

Trade marketing może się okazać niezwykle skutecznym narzędziem w walce z konkurencją. Posiadając znajomość na temat bieżącej sytuacji rynkowej oraz aktualnych czynników determinujących decyzje zakupowe, można efektywnie zwiększyć nie tylko przewagę nad konkurencją w sprzedaży i relacjach z odbiorcami, ale również swoją pozycję w trakcie przetargów.

Jak możemy Ci pomóc?

Dowiedz się jak możemy pomóc w realizacji Twojego projektu.