Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej.

Jasne!
Dowiedz się więcej

Jak powinien wyglądać dobry plakat reklamowy?

image-2550
Prawidłowo zaprojektowany plakat reklamowy powinien być w równym stopniu estetyczny, co funkcjonalny. Przed przystąpieniem do realizacji projektu powinniśmy zastanowić się nad kilkoma kluczowymi zagadnieniami:

Funkcja

Jaki jest cel kampanii promocyjnej? Plakat reklamujący nadchodzące wydarzenie kulturalne będzie miał zupełnie inny charakter niż billboard informujący o wprowadzeniu na rynek nowego produktu znanej marki.

Nośnik

Decyzja o jego rodzaju to nie tylko kwestia rozmiaru i rozdzielczości elementów graficznych, ale też ich odpowiedniego rozmieszczenia. Niewielki plakat znajdujący się na linii wzroku oddziałuje na odbiorcę w zupełnie inny sposób niż zamieszczony na fasadzie kamienicy billboard.

Typ kampanii reklamowej

Należy zastanowić się, czy w danym wypadku skuteczniejszym rozwiązaniem będzie pojedynczy plakat reklamowy, seria plakatów czy kampania teaserowa, w przypadku której konieczne jest rozplanowanie przynajmniej dwócj etapów promocji. Reklama teaserowa ma za zadanie zaintrygować i zaskoczyć odbiorcę. Sprawia, że z niecierpliwością oczekuje on kolejnych odsłon akcji reklamowej, z nadzieją na szybkie wyjaśnienie tajemnicy.

Hasła i symbole

Chwytliwe haslo reklamowe z powodzeniem wpisze się w swiadomosc konsumenta, pozostając w jego pamięci na dłuższy czas. Plakat może odnosić się uniwersalnej symboliki lub stosować metaforę – tego typu treści, stanowiące element wspólny pewnego kręgu kulturowego sprawiają, że przekaz reklamowy ma większą szansę dotrzeć do odbiorcy i wywołać określoną reakcję.

Spójność

Niemniej istotne jest zachowanie spójności z pozostałymi elementami identyfikacji wizualnej. Dobor odpowiedniej kolorystyki, kroju pisma oraz innych elementow graficznych powinien opierać sie na wytycznych określonych na etapie budowania wizerunku marki.

Wśród najczęściej popełnianych błędów projektowych znaleźć można usilne próby wyróżnienia się na tle obecnej w przestrzeni konkurencji z pomocą natłoku jaskrawych kolorów, różnorodnych elementów graficznych i nadmiernie ozdobnych krojów pisma. Żelazna zasada głosi, że "mniej znaczy więcej" – im komunikat jest prostszy, tym skuteczniej ma on szansę zadziałać na odbiorcę.

Jak możemy Ci pomóc?

Dowiedz się jak możemy pomóc w realizacji Twojego projektu.